Finnwearin tarina

Finnwearin tapahtumarikas tarina alkoi jo yli 50 vuotta sitten ja merkki onkin monille suomalaisille rakas jo lapsuudesta.

FINNWEAR SYNTYY

Kansainvälistyminen kiihtyi 1960-luvulla ja se tiesi suomalaiselle vaateteollisuudelle suuria viennillisiä mahdollisuuksia. Näihin aikoihin Tampereella vuonna 1903 perustettu Suomen Trikoo avasi ensimmäisen oman vientikonttorinsa Finnwear Oy Ab:een Tukholmaan. Vientimerkiksi perustettu Finnwear-tuotemerkin alle luokiteltiin alussa osa tuotemerkeistä, mutta 1978 yhtiön koko tuotanto siirtyi merkin alle.

LANSEERAUS SUOMESSA

Finnwear löi itsensä läpi ajankohtana, jolloin Suomen Trikoon trikoovaatteiden ja erityisesti sen ylellisten velourtuotteiden elinkaari oli korkeimmillaan. Suomessa Finnwear lanseerattiin vuonna 1978, jolloin tuotemerkki kohosi Suomen Trikoon kaikkien trikoovaatteiden merkiksi kaikilla markkina-alueilla.

FINLAYSONISTA SUOMEN TRIKOON OMISTAJA

Vuonna 1983 Finlaysonista tuli Suomen Trikoon omistaja. 1980-luvun loppupuolella tekstiilialan koneiden automatisointi johti kiihtyvään kansainväliseen kilpailuun. Ulkomailta alkoi virrata entistä halvempia tekstiilituotteita Suomen vaatetusmarkkinoille, eivätkä pienet perinteiset suomalaiset yritykset pystyneet kilpailemaan näiden kanssa. 1990-luvulle saakka Finlaysoniin kuuluva Suomen Trikoon tuotevalikoima pysyi kaikesta huolimatta pääpiirteittäin samana.

AIKA NANSOLLA

Finnwear ehti käydä läpi monta muodonmuutosta ennen siirtymistään Nanson omistukseen vuonna 2001. Finnwear-tuotteet olivat 2000-luvun alussa entistä käytännöllisempiä ja asiallisen rentoja. Tuotevalikoimaan kuuluivat koko perheen trikoo- ja uima-asut sekä naisten alusvaatteet.

FINNWEAR TÄNÄÄN

Vuonna 2016 Finnwear-tuotemerkki siirtyi Nanson omistuksesta Pierre Robert Oy:lle. Nykyään Finnwearin tuotevalikoima koostuu naisten alusasuista sekä koko perheen uima-asuista. Finnwearin pitkästä historiasta ollaan ylpeitä, ja se on tärkeä osa tuotteiden suunnittelua. Tuotteissa on panostettu laatuun ja mukavuuteen ja suunnittelussa on kiinnitetty huomiota erilaisiin vartalotyyppeihin ja mallistoon kuuluu myös kurvikkaille naisille suunnattuja tuotteita.

FINNWEAR SYNTYY

Kansainvälistyminen kiihtyi 1960-luvulla ja se tiesi suomalaiselle vaateteollisuudelle suuria viennillisiä mahdollisuuksia. Näihin aikoihin Tampereella vuonna 1903 perustettu Suomen Trikoo avasi ensimmäisen oman vientikonttorinsa Finnwear Oy Ab:een Tukholmaan. Vientimerkiksi perustettu Finnwear-tuotemerkin alle luokiteltiin alussa osa tuotemerkeistä, mutta 1978 yhtiön koko tuotanto siirtyi merkin alle.

LANSEERAUS SUOMESSA

Finnwear löi itsensä läpi ajankohtana, jolloin Suomen Trikoon trikoovaatteiden ja erityisesti sen ylellisten velourtuotteiden elinkaari oli korkeimmillaan. Suomessa Finnwear lanseerattiin vuonna 1978, jolloin tuotemerkki kohosi Suomen Trikoon kaikkien trikoovaatteiden merkiksi kaikilla markkina-alueilla.

FINLAYSONISTA SUOMEN TRIKOON OMISTAJA

Vuonna 1983 Finlaysonista tuli Suomen Trikoon omistaja. 1980-luvun loppupuolella tekstiilialan koneiden automatisointi johti kiihtyvään kansainväliseen kilpailuun. Ulkomailta alkoi virrata entistä halvempia tekstiilituotteita Suomen vaatetusmarkkinoille, eivätkä pienet perinteiset suomalaiset yritykset pystyneet kilpailemaan näiden kanssa. 1990-luvulle saakka Finlaysoniin kuuluva Suomen Trikoon tuotevalikoima pysyi kaikesta huolimatta pääpiirteittäin samana.

AIKA NANSOLLA

Finnwear ehti käydä läpi monta muodonmuutosta ennen siirtymistään Nanson omistukseen vuonna 2001. Finnwear-tuotteet olivat 2000-luvun alussa entistä käytännöllisempiä ja asiallisen rentoja. Tuotevalikoimaan kuuluivat koko perheen trikoo- ja uima-asut sekä naisten alusvaatteet.

FINNWEAR TÄNÄÄN

Vuonna 2016 Finnwear-tuotemerkki siirtyi Nanson omistuksesta Pierre Robert Oy:lle. Nykyään Finnwearin tuotevalikoima koostuu naisten alusasuista sekä koko perheen uima-asuista. Finnwearin pitkästä historiasta ollaan ylpeitä, ja se on tärkeä osa tuotteiden suunnittelua. Tuotteissa on panostettu laatuun ja mukavuuteen ja suunnittelussa on kiinnitetty huomiota erilaisiin vartalotyyppeihin ja mallistoon kuuluu myös kurvikkaille naisille suunnattuja tuotteita.